måndag 12 september 2011

Are you ready to die for your land/Lay down with a gun in your hand

Fete-spelning på Salvador Allendes dödsdag. SVT valde att belysa ett nordamerikanskt trauma helt ensidigt istället för att ge en allmän överblick över alla illdåd som har hänt den här dagen. En dödskult kapade plan och körde sig själva in i ett inferno av eld, stål och fallande kroppar. En personkult sponsrad av CIA valde att fängsla folk i stora idrottsanläggningar och tortera politiskt aktiva studenter och alla andra som inte gillade Milton Friedmans ekonomiska lekstuga. Jag vet att det är att kräva mycket. Men en liten notis om vart dina skattepengar går till kunde vara på sin plats. Idrottsarenorna är dödsfällor. Och så säger de att sport och politik inte hör ihop. Pyttsan.

Nog om det. jag kan väl så här i retrospektiv känna att man kanske borde ha pushat lite hårdare för Bottom Feeder och Torchlight spelningen mot metal-folket i byn. Det var nämligen avsevärt mer EyeHateGod än Gorilla Angreb kan jag konstatera. Självklart var jag för upptagen med att sjunka ned i den musikaliska abbysen för att hinna med att filma(och därmed få en ljudupptagning) någon av alla 7-minuters epos som framfördes. Men stadens doom/black/whatever-metal heads missade något. Det var inte mycket till punk, mer än till attityden, att tala om nämligen. Punk däremot i med metalliska tongångar var vad Kael bjöd på. Det och några covers. Det hela var över way to early.


Här kan man säga att det gick undan som satan. Det är då Kael ( 2/5 av I Lagens Namn plus bröderna Holmberg)


Sen var det Torchlights tur - undergångslångsamt och lika tungt som Djävulens bockfot när den stampar takten!


Sist ut var då Bottom Feeder som var lite snabbare än det tidigare bandet men mycket mer långsammare än det första bandet. Bathory-Bravo! Nöjd och glad trots det musikaliska döslandskapet som loopade í mitt huvud köpte jag mig en schyst tisha( jag förutspår att den om 5 år är värd 120 dollars på Ebay), chips, två läsk och en burk med stark(!) kebabsås att dippa chipsen i. Andra valde att avsluta kvällen i stor samkväm och många långa skratt.
That´s why P.M.A. is spelled K.N.A.


P.s jag bommade föra veckans spelning när det kommer till videoupptagning då jag hade glömt att ladda batterierna. Men är du sugen på att se på ett ungefär vad Moloken bjöd på så går det bra att klicka här D.s.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar