söndag 1 januari 2012

I love hardcore boys / It's too good to be true / One on one or the whole damn crew

Så kom Mayaindianernas år.

Undergången är inte nära. Det är den inte. Däremot kan folk som försökt följa med här de 2 senaste månaderna lätt trott att jag hade mött den. Undergången alltså. Så är det inte. Det var bara det att jobbet, ideellt arbete och tusen andra saker tog min tid i anspråk.

2011 började med att jag var helt övertygad om att det här var det året som fanzinet skulle göras. Jag har försökt mig på det flera gånger under mitt liv. Jag har varit väldigt duktig på att samla in material. Skriva. Och allt annat utom att få till det sista. Ja och då blir det fan inte mycket till fanzine. Ungefär så var det även den här gången. Jag hittade nyligen en påse med bilder, klipp&klistra artiklar, lim och what not. Men inget färdigt nummer. Så det blev inget fanzine 2011.

Det fixar vi 2012. Inget fanzine. Men jag lägger upp lite blandade saker här istället, pö om pö.

I slutet av tredje kvartalet insåg jag som sagt att det inte skulle bli papperstidningens år. Och började genast funderar på hur jag skulle kanalisera mitt behov att sprida ordet om svensk subkulturellt orienterad musik. Svaret i mitt huvud blev podcast. Ungefär som min gode vän Thom gör med Märklighetstroget - en fantastisk podcast på svenska. Om rollspel, spelkultur, deltagarkultur med mera.


Vi får se. Målet med 2012 är då podcast. Ska jag klara av det? Vi får se. Ett annat mål är Elva Streck - project för att släppa saker i vinyl. Vi får se. Det finns en distro också. Så om man bor i Blekinge och gillar stonerpunk med venom influenser, tysk hardcore, halvfabrikat crust eller liknande så kan man alltid titta in i lådan. Den brukar dyka upp på konserter.


Jag ska även klippa och redigera lite filmat material från besöket hos Trophies i studion. Jag kan väl bara konstatera att ingen lär väl bli besviken. Inte om man gillar scandicore med Have Heart-vibbar. Är man superdupernyfiken rekommenderar jag Uffes inlägg om tiden i Lund som du hittar här.


Erik, ny gittarist och Niklas, gammal sångare


Björn (ex-Warstruck, ex-Ferox, ex-Pluton Satan, ny basist och Jakob, söt pojk.

Sen ska det upp en Mörk Himmel-film från spelningen på KF Oden också. Så fortsätt hålla koll på 371 Awesometown på tuben.

Som sagt. Jag ligger efter. Måste avsluta 2011 så jag kan ge mig i kast med 2012. Men amnitionerna, pretantionerna och viljan finns här. Vill man så går det verkligen bra att kommenterar olika inlägg och allmänt peppa mig här på bloggen med glad så väl som arga tillrop. Nu ska vi bara se hur det är med tiden.

Så jag avslutar med en av årets bästa tolkningar av ett blekingeband. Vicious Dogs kör Cro-Mags Hard Times. Håll till godo tills nästa gång.

3 kommentarer:

  1. Gött med nya inlägg, hoppas allt flyter på och att du får tummen ur sketan och kirrar en Podcast!
    Inte för att vara petig eller gnällig eller så, men jag har inte lirat med The Prometheus Syndrome, däremot har jag skrivit spektakulär musikhistoria med Pluton Satan.

    Må gott!
    / Björn

    SvaraRadera
  2. Klart man ska vara petig. Jag vet i fan vad jag har fått TPS ifrån. Men det ska vara fixat nu. Du råkar inte ha Pluton Satan-recensionen i inscanningsbart format?

    SvaraRadera
  3. Fint! Jag har ett relativt högupplöst foto av recensionen, skickar över det!

    SvaraRadera